Κυριακή 31 Μαρτίου 2019

ΣΧΕΔΙΟΝ Προγράμματος τού Ανεξάρτητου Συνδυασμού "Καρδαμάς Μπροστά". Μέρος 2ον

                       ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ "Καρδαμᾶς Μπροστὰ"
                                                  ΣΧΕΔΙΟΝ Προγράμματος-ΜΕΡΟΣ 2ον.
                                     ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ γιά ΣΥΖΗΤΗΣΗ καί γιὰ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
============================
ΙΙ. Τό ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΧΗΣ γιά τήν έξοδο τού χωριού μας από τό τέλμα,  γιά τήν ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ καί τήν ΑΝΑΠΤΥΞΗ τού Καρδαμά

Α. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ-ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΩΝ  
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ-ΟΙΚΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

1. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ
ΑΝΑΛΥΣΗ-ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ
Επέκταση τού «Σχεδίου Πόλης» τού οικισμού Καρδαμά πρός όλες τίς κατευθύνσεις, ώστε νά καλυφθούν οι ανάγκες δόμησης καί νά αρθή η πολεοδομική απαίτηση: άν κάποιος θέλη νά κτίση π.χ. στά βόρεια τού Οικισμού μας (σχεδόν μέσα στό χωριό- π.χ. Ακλαδούρα), θά πρέπη νά διαθέτει έκταση κάποιων στρεμμάτων!
Ειδικώς, κρίνουμε απαραίτητη τήν επέκταση τού «σχεδίου πόλεως» πρός βορράν (Ακλαδούρα), μέρος πρός τό οποίον πρέπει νά αναπτυχθή οικιστικώς ο Καρδαμάς, ώστε νά «αναπνεύση» καί νά «απλωθή» πολεοδομικώς. 

2. ΝΕΑ ή ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΟΔΟΠΟΙΪΑ
ΑΝΑΛΥΣΗ-ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ: 
α) Μελέτη καί υλοποίηση νέας ή ανολοκλήρωτης οδοποΐας στό χωριό, ώστε νά αναπτυχθή οικιστικώς σέ προσφερόμενες πρός τούτο περιοχές του. Επί παραδείγματι: ολοκλήρωση τών υπαρχουσών, αλλά ανολοκλήρωτων, δύο (βασικών γιά τήν ανάπτυξη τού Καρδαμά) οδικών αρτηριών, μέ αρχήν από τήν οδόν πρός Αμαλιάδα, μία μέ αρχήν από τήν «είσοδο Βλάσση» απέναντι από τήν οικίαν Αργύρη καί δεύτερη μέ αρχήν από τό «βενζινάδικο Μάργαρη», πού οδηγούν (καί οι δύο) δυτικώς καί εξέρχονται πρός τόν δρόμον Στουφή-Κυριακόπουλου, ο οποίος οδηγεί Νοτίως πρός τό εσωτερικό τού χωριού, καί συγκεκριμένως πρός τήν διασταύρωση τών οδών Ολύμπου καί Αγίου Ιωάννου (διασταύρωση Λιβαθινού). Μία τέτοια οδοποιητική δραστηριότητα θά διευκόλυνε τήν ΑΝΑΓΚΑΙΑ πρός βορράν οικιστικήν ανακούφιση καί ανάπτυξη τού χωριού μας, ενώ θά παρείχε τήν δυνατότητα προγραμματισμού δημιουργίας κοινοχρήστων χώρων στήν περιοχήν αυτήν (Πλατεία, Παιδική Χαρά, κ.λπ).
β) Διερεύνηση τών δυνατοτήτων χάραξης καί διάνοιξης καί άλλων νέων οδών (π.χ. παρόδων κεντρικών αρτηριών) 

3. ΕΞΕΥΡΕΣΗ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥ ΧΩΡΟΥ γιά ΠΛΑΤΕΙΑ στήν Ακλαδούρα
ΑΝΑΛΥΣΗ-ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ: 
 Εντός τών πλαισίων τής πρός Βορράν προτεινομένης οικιστικής αναπτύξεως τού Καρδαμά, διά τής πρός τά εκεί επεκτάσεως τού «σχεδίου πόλεως» τού χωριού, εξεύρεση καί εξσφάλιση (π.χ. δι αγοράς ή ως παράγωγον αποτέλεσμα τού νέου Σχεδίου Οικισμού) κατάλληλου χώρου, πρός δημιουργίαν Πλατείας, δεδομένου, ότι η υπάρχουσα είναι πολύ μικρή καί γι αυτό μή χρηστική! Τέτοιοι χώροι υπάρχουν στίς εκτάσεις τής Ακλαδούρας! 

4. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΕΖΟΛΩΡΙΔΑΣ καί ΠΟΔΗΛΑΤΟΛΩΡΙΔΑΣ (Δρόμος Καρδαμά-Αμαλιάδας, δρόμος πρός Παλούκι)
ΑΝΑΛΥΣΗ-ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ
Τόσον στήν οδόν Καρδαμά-Αμαλιάδας, όσον καί στήν οδόν πρός τήν Παραλία «Παλούκι», χρειάζεται νά χαραχθούν καί νά κατασκευασθούν:
α) από τήν μία πλευράν κάθε δρόμου, μία πεζολωρίδα γιά τούς πεζούς, καί ( αργότερον)
β) από τήν άλλην πλευρά τού δρόμου, μία ποδηλατολωρίδα γιά τούς ποδηλάτες.
Παραλλήλως, απαιτείται ο ηλεκτροφωτισμός τών οδών πρός Αμαλιάδα, πρός Λατίφι καί πρός Παλούκι.  Η Υλοποίηση αυτών τών έργων Πνοής θά βοηθήση στήν αύξηση τής επισκεψιμότητος τού Χωριού μας, καί, εν τέλει, στήν οικονομικήν του ανάπτυξη. 

5. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΙΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ από Πετρούλες πρός Θάλασσα
ΑΝΑΛΥΣΗ-ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ: 
Σχεδιασμός, μελέτη καί προγραμματισμός ὁλοκλήρωσης τής οδικής εξόδου από Πετρούλες πρός Παραλία. Είναι αδιανόητον, οι Πετρούλες, συνοικισμός τού Καρδαμά πού απέχει από τήν θάλασσα μόλις 1000 μέτρα, νά μην έχουν υποφερτήν οδικήν έξοδο πρός τήν παραλία! 

6. ΜΕΛΕΤΗ καὶ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ «ΚΑΤΩ ΔΙΑΒΑΣΕΩΣ» στά «Τρία Γεφύρια»
ΑΝΑΛΥΣΗ-ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ: 
 Είναι εξαιρετικώς απαραίτητο, νά κατασκευασθή στήν θέση «Τρία Γεφύρια» μία «Κάτω Διάβαση», δηλαδή μία βοηθητική οδός-στοά υποκάτωθεν καί καθέτως τής Εθνικής οδού, γιά τήν ασφαλή καί απρόσκοπτον διέλευση πεζών καί ελαφρών οχημάτων, πού έρχονται από Καρδαμά καί κατευθύνονονται πρός παραλία «Παλούκι» (καί αντιθέτως). Τό αυτονόητον καί λίαν απαραίτητον αυτό έργον έπρεπε νά είχε ήδη πραγματοποιηθή, όταν έσχεδιάζετο καί κατεσκευάζετο ο νέος Εθνικός δρόμος Πατρών-Πύργου (1980-83), καθώς στήν θέση αυτήν ( θέση «Τρία Γεφύρια» ή θέση «Μουσά»), όπου υπερυψώθηκε ο δρόμος, ήτο ΠΑΝΕΥΚΟΛΟΝ νά δημιουργηθή αυτή η «Κάτω Διάβαση»-Στοά, ώστε νά μήν κινδυνεύουν οι πεζοί ή ακόμη καί οι εποχούμενοι, πού θέλουν νά διασχίσουν καθέτως τήν Εθνικήν οδόν στήν θέσην αυτήν, γιά νά κατευθυνθούν πρός Παλούκι ή πρός Καρδαμά. Ήδη, μετράμε τραγικά δυστυχήματα εις τήν θέσην αυτήν ( οι παλαιοί θυμούνται !), ακόμη καί θάνατον!
Τήν αναγκαιότητα αυτού τού έργου τήν είχαμε επισημάνει ήδη από τού έτους 1982 (όταν υλοποιείτο ακόμη τό έργον τής νέας εθνικής οδού), αλλά δέν εισακουσθήκαμε από τήν Κοινοτικήν Αρχήν. Γνωρίζουμε, δέ, ότι ο Μορφωτικός Σύλλογος Καρδαμά «Κωστής Παλαμάς» έχει υποβάλη τό αίτημα αυτό στήν Ελληνική Βουλή από τού έτους 2001! Καί έχει λάβει θετικήν απάντηση από τό Υπουργείον ΠΕΧΩΔΕ!!! Αλλά, μέχρι τώρα, δέν έχει ευρεθή μία Κοινοτική ή Δημοτική Αρχή στόν Καρδαμά ή στήν Αμαλιάδα, γιά νά αναλάβη νά προωθήση αυτό τό ήδη ώριμο σημαντικό έργον, έργον τό οποίον χαρακτηρίζεται σημαντικόν όχι μόνον γιά τήν εξασφάλιση τής ακεραιοτητος τών διερχομένων εκείθεν πεζών καί εποχουμένων, αλλά καί γιά τήν αύξηση τής επισκεψιμότητος καί τελικώς τής οικονομικής αναπτύξεως τού χωριού μας, τό οποίον φαίνεται αποκομμένον από τήν φυσικήν Δυτικήν προέκτασήν του, τήν Παραλία «Παλούκι»!  Λόγω τής σπουδαιότητός του, τό αίτημα αυτό, γιά τήν κατασκευή «Κάτω Διάβασης» στά «Τρία Γεφύρια» υπάρχει διατυπωμένο καί στήν προμετωπίδα τής 1ης σελίδος τής Εφημερίδος «Καρδαμάς, Εφημερίς τών Συζητήσεων», πού εκδίδεται στό χωριό μας, καί σέ όλες τίς εκδόσεις της από τό έτος 2001 ( ΣΎΝΟΛΟΝ 63 Εκδόσεις-Φύλλα)!

7. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΛΑΚΟΣΤΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
ΑΝΑΛΥΣΗ-ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ
Ολοκλήρωση τής πλακοστρώσεως τών πεζοδρομίων τής κεντρικής οδού ( Δημοκρατίας), κατά τό δυτικόν τμήμα της, έργον τό οποίον παραμένει ημιτελές από τού 2006!!! 

8. ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ-ΒΕΛΤΙΩΣΗ-ΕΠΕΚΤΑΣΗ τοῦ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
ΑΝΑΛΥΣΗ-ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ
 α) ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ τής οδού ΑΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ ( Ακλαδούρα): Η οδός Αγ. Ιωάννου-Σιδηροδρόμου ευρίσκεται εις αθλίαν κατάσταση. Πέραν τών πολυάριθμων φθορών της, όταν βρέχη πλημμυρίζουν αυλές σπιτιών, διότι ο δρόμος ευρίσκεται υψηλότερα από τά οικόπεδα εκατέρωθεν τού δρόμου. Η οδός αυτή χρειάζεται άμεσα ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΕΛΕΤΗΣ γιά ΟΛΙΚΗΝ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ της, μέ χαμήλωμα τού οδοστρώμματος καί κατασκευή κανονικών ρείθρων.
  β) ΦΡΟΝΤΙΔΑ-ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΒΑΤΟΤΗΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ πρός ΑΣΦΑΛΑΚΤΟΝ
Παρά τό γεγονός, ότι η περιοχή τού Ασφαλακτού παρατύπως έχει αφαιρεθή από τόν Καρδαμά καί περιήλθε στήν «κατοχήν» τής Αμαλιάδος κατά τήν ανώμαλην περίοδο τού 1947, γνωρίζουμε όλοι, ότι στόν Ασφαλακτό η πλειοψηφία τών καλλιεργουμένων εκτάσεων ανήκουν σέ Καρδαμαίους, οι οποίοι πρέπει νά διευκολύνονται νά επισκέπτονται τά χωράφια τους. Η Φροντίδα καί Τακτοποίηση τής βατότητος τού δρόμου πρός Ασφαλακτόν θά διευκολύνη όσους συμπολίτες μας κλλιεργούν στήν περιοχήν αυτήν.
  γ) ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΗ ή ΤΣΙΜΕΝΤΟΣΤΡΩΣΗ οδού πρός «Μάρμαρα» (Στουφή)
Μικρό μόνον μέρος τού δρόμου αυτού είναι τσιμεντοστρωμένο (από Αγ. Ιωάννου μέχρι τού Κυριακόπουλου). Απαιτείται η επέκταση τής τσιμεντοστρώσεως πρός Βορράν.
  δ) ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ-ΒΕΛΤΙΩΣΗ-ΕΠΕΚΤΑΣΗ τού ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ καί λοιπού ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Γιά τήν διευκόλυνση τών Παραγωγών μας, απαιτείται συστηματική παρακολούθηση τής καταστάσεως τού Αγροτικού καί λοιπού οδικού Δικτύου τού χωριού μας, ώστε εγκαίρως νά επεμβαίνη η Κοινοτική Αρχή, γιά τήν ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ του, τήν ΒΕΛΤΙΩΣΗ του, καί εν τέλει τήν ΕΠΕΚΤΑΣΗ του, όπου αυτή απαιτείται. 

9. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΑΥΛΑΚΩΝ εκατέρωθεν τής Γεφύρας τού Καρδαμαίϊκου Ποταμού (θέση Κοιμητήριον)
ΑΝΑΛΥΣΗ-ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ: 
 Σέ κάθε περίοδον νεροποντής, ο τόπος γύρω από τήν Γέφυρα τού Καρδαμαίϊκου Ποταμού (στό Κοιμητήριον) μαζί μέ τήν γέφυρα πλημμυρίζουν, μέ αποτέλεσμα τόν αποκλεισμόν όσων επιθυμούν ή πρέπει νά διαβούν πεζοί ή εποχούμενοι τήν Γέφυρα, αλλά καί μέ αποτέλεσμα τίς καταστροφές στίς Καλλιέργειες τών γύρω χωραφιών. Απαιτείται σύνταξη ΜΕΛΕΤΗΣ καί ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ αντιπλημμυρικών αυλάκων εκτέρωθεν τής Γεφύρας τού Ποταμού, γιά τήν οριστική λύση τού Προβλήματος! 

10. ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΤΗΣ ΤΟΥ ΚΑΡΔΑΜΑΙΪΚΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ
ΑΝΑΛΥΣΗ-ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ: 
Σέ κάθε περίπτωση, κατά τήν οποίαν ένας Ποταμός ή ένα Ρέμα ευρίσκεται εντός Σχεδίου Οικισμού (όπως τό Καρδαμαίϊκο Πατάμι), χαρτογραφείται καί οριοθετείται η κοίτη του, πρός αποφυγήν αυθαιρεσιών καί καταπατήσεων εγγύς εκάστης όχθης του. Τό Καρδαμαίϊκο Ποτάμι διέρχεται από τόν Οικισμόν Καρδαμά, αλλά καί από τόν Οικισμόν Πετρουλών Καρδαμά, καί γι αυτό απαιτείται η τοπογραφική οριοθέτηση τής κοίτης του.- 
...................................
ΤΕΛΟΣ 2ου ΜΕΡΟΥΣ
( Ἀκολουθεῖ τό 3ον Μέρος) 

Τό 2ον Μέρος μπορεῖτε νά τό  διαβάσετε σέ pdf  ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου